عمومی

سیستم مرکز هشدار الکترونیک (مها) چیست و چگونه عمل می‌کند؟

سیستم مرکز هشدار الکترونیک (مها)

 

سیستم مها 

 

دزدگیر طلافروشی‌ها، دزدگیر مغازه‌ها و انبار‌ها و حتی دزدگیر منازل فقط با هزینه‌ی اشتراک بسیار مناسب می‌‎‌توانند به سامانه‌ی م‌ها (مرکز هشدار الکترونیک پلیس) متصل شوند و از طریق سیستم مرکز هشدار الکترونیک (مها) به پلیس اتصال یابند.

در بسیاری از مواقع این رخداد پیش آمده است که پس از فعال شدن سیستم دزدگیر و تماس با شماره‌های از قبل ثبت شده توسط دزدگیر مالک مکان سراسیمه خود را به مکان مورد نظر رسانده است در صورتی که ممکن است، اعلام هشدار اشتباه باشد یا حتی مواردی سابقه داشته است که بعد از حضور مالک مکان و رو به رو شدن با سارق درگیری رخ داده است و موجب جرح مالک و یا سارق شده است که در هر صورت موجب مشکلات و عواقب قانونی، مالی و جانی برای مالک شده است.

سامانه مها، سامانه اطلاع‌رسانی و اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است، که به صورت ۲۴ ساعته به کمک حسگر‌های حرکتی، لرزشی هر نوع تهدید از جمله: سرقت، زورگیری و… را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می‌کند و به محض وقوع حرکت غیر عادی در محل‌های متصل به این سامانه (مغازه، خونه، انبار) مرکز پلیس اطلاع پیدا کرده و گشت پلیس با فوریت یک برای بررسی موضوع به محل اعزام می‌شود.

 

سیستم مرکز هشدار الکترونیک (مها)

مها

فهرست محتوا
• ویژگی‌های اتصال به مها
• دزدگیر پارادوکس
• تمپر چشم پارادوکس
• جلوگیری زورگیری مها
• سامانه م‌ها در ایران
• فرایند تجهیز دزدگیر مها
• تاریخچه سامانه مها

ویژگی‌های اتصال به سیستم مرکز هشدار الکترونیک (مها)

• مانیتورینگ ۲۴ ساعته در تمامی روز‌های سال و پایداری امنیتی مشتریان توسط افراد مجرب، معتمد و آموزش دیده این افراد با استفاده از تکتولوژی‌های پیشرفته به پایش سیستم‌ها می‌پردازند و در صورت نیاز نزدیک‌ترین نیرو‌های گشتی پلیس را به مکان اعزام می‌نمایند.

• دریافت خدمات با سرعت بالا و کیفیت مناسب با حمایت و زیر نظر مراجع سازمانی مربوطه

• امکان غیر فعال‌سازی سیستم و اعلام گروگانگیری و یا زورگیری به مرکز با رمز دوم و یا فعال کردن پدال دزدگیر در صورتی که مواردی مانند: زورگیری، درگیری و… رخ دهد، می‌توان با ارسال کد اختصاصی بدون این که سیستم آژیر به صدا در بیاید مرکز م‌ها هشدار را دریافت کرده و نیرو اعزام نماید.

• فعال و غیر فعالسازی سیستم با کد شخصی جهت کاربران سیستم

• اطلاع از صحت عملکرد سیستم حفاظتی نصب شده به صورت پایش لحظه‌ای

• امکان اتصال به سامانه پیامکی مرکز م‌ها و اطلاع از رویداد‌های سیستم از طریق ارسال پیامک (در صورت فعال و غیر فعال‌سازی سیستم، قطعی برق و… از طریق سرور م‌ها به مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود. )

 


دزدگیر پارادوکس و قابلیت اتصال به مها

شرکت دزدگیر پارادوکس یکی از معتبرترین شرکت‌های امنیتی و حفاظتی (دزدگیر) در جهان می‌باشد. پارادوکس سیستم‌های اعلام سرقت (دزدگیر اماکن) را در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا توزیع می‌نماید.
این شرکت محصولاتی با کیفیت بالا و قابل اطمینان بسیار بالایی دارد و در مدل‌های مختلفی در بازار عرضه می‌کند.

در بین برند‌های دزدگیر موجود فقط سیستم دزدگیر پارادوکس استاندارد اتصال به سرور سامانه‌ی م‌ها (مرکز هشدار الکترونیک) را دارد.

امنیت بالا، ضریب اطمینان بالا و کنترل تردد سیستم پارادوکس با بالاترین ضریب حفاظت برای مناطق نظامی، فوق امنیتی، بانک‌ها، اماکن دولتی، ساختمان‌های مسکونی مجلل و هر مکانی دیگر که نیاز به امنیت بالائی دارد ساخته و پیشنهاد می‌شود. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که کار با آن بسیار آسان می‌باشد و با ویژگی‌هایی که دارد امکان توسعه، نصب و سرویس سریع را برای نصاب‌ها بنا بر نیاز‌های شما به همراه آورده است.

پنل دزدگیر پارادوکس به دو قسمت اصلی تقسیم می‌شود که شامل: برد پنل مرکزی، کیپد که با استفاده از چشمی‌ها و پدال و…. تکمیل و در محل مورد نظر نصب می‌شوند.

جهت خربد محصولات دزدگیر پارادوکس کلیک کنید!

جلوگیری از زورگیری با استفاده از سیستم مرکز هشدار الکترونیک (مها)

یکی از مواردی گه در سامانه‌ی مها در نظر گرفته شده است کد زورگیری و یا پدال زورگیری است، این سیستم بدین صورت کار می‌کند که در صورتی که زورگیری، کف زنی و مواردی از این دست رخ داد، شما با فشردن پدال و یا وارد کردن کد زورگیری بدون این که افراد حاضر در مکان آگاه شوند. (بدون ایجاد هشدار صوتی و نوری) در مرکز کنترل مها اعلام کد زورگیری می‌شود و نزدیک‌ترین گشتی پلیس با فوریت یک به مکان شما اعزام می‌گردد.

سامانه مها در ایران

سامانه مها

مها در ایران

مها در هفت استان کشور به ارائه خدمات و پشتیبانی ۲۴ ساعته هفت روز هفته می‌پردازد. استان‌های تهران – البرز – سیستان و بلوچستان – گیلان –آذربایجان غربی – مازندران–کرمان جزء استان‌هایی هستند که به ارائه خدمات مها می‌پردازند.

فرایند تجهیز دزدگیر مها

برای تجهیز یک مکان مانند: طلافروشی، طلاسازی، اماکن خاص نیاز به سیستم دزدگیر پارادوکس که متصل به مرکز مها باشد سیستم حفاظتی نیاز است و فرایند اجرای آن بدین صورت است.

چطور به مها متصل شویم

شمایل اتصال به مرکز مها

۱. طراحی سیستم
۲. خرید تجهیزات دزدگیر
۳. خرید اشتراک مرکز مها
۴. نصب و اجرای دزدگیر
۵. برنامه‌ریزی و اتصال به مرکز مها

در ابتدا تیم مهندسی فروشگاه امنیت سرا اقدام به طراحی سیستم مورد نیاز شما اعم از سنسور‌ها، آژیر، باطری دزدگیر و… را بنابر نیاز می‌کند و سپس شما اقدام خرید تجهیزات دزدگیر و همچنین ارائه مدارک و خرید اشتراک مرکز م‌ها می‌نمایید و سپس تیم فنی فروشگاه امنیت سرا اقدام به اجرا، نصب و کابل کشی و راه‌اندازی سیستم دزدگیر شما و در نهایت اتصال به مرکز مها و تست و تهیه تأییدیه مرکز مها می‌نماید.

تاریخچه سامانه مها: سامانه مها (مرکز هشدار الکترونیک) توسط بخش خصوصی با هماهنگی پلیس طراحی و اجرا شده است و تمامی صنوف و اماکن می‌توانند متصل به این سامانه بشوند و مورد پایش بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته‌ی مرکز هشدار الکترونیک قرار بگیرند.

بدین صورت پایش دزدگیر اماکن به صورت بر خط و بیست و چهار ساعته انجام می‌گردد و تمامی موارد اعم: از خرابی‌ها، هشدار‌ها و… مورد پایش لحظه به لحظه قرار می‌گیرد.

security system companyدر صورتی که سیستم دزدگیر شما اعلان هشدار داد مرکز هشدار الکترونیک با اتصالی که به پلیس ۱۱۰ دارد. سریعاً ماموریت پلیسی را برای نزدیک‌ترین گشتی پلیس ارسال کرده و پلیس در محل حاضر می‌شود.

با استفاده از مها امنیت مکان خود را تأمین نمایید و نگران تماس‌های وقت و بی‌وقت و استرس ناشی از تماس دزدگیر خود و یا عدم عملکرد صحیح سیستم را نداشته باشید.

پایش سیستم دزدگیر به وسیله سیستم مرکز هشدار الکترونیک (مها)

یکی از مواردی که باید به آن بسیار اهمیت داد، احتمال خرابی سیستم دزدگیر است. سیستم دزدگیر اماکن هر چقدر که پیشرفته، حرفه‌ای، گران قیمت و… باشد باز هم امکان خرابی اجزای آن وجود دارد. وقتی سیستم دزدگیر شما متصل به سامانه‌ی م‌ها باشد به غیر از این که در صورتی که سنسور‌های دزدگیر تحریک بشود و یا پدال دزدگیر فشرده شود در مرکز آلارم هشدار داده می‌شود و گشت پلیس به مکان اعزام می‌شود.

Maha

مها

اما نکته‌ی بسیار مهمی که سیستم‌های دزدگیر پارادوکس متصل به سامانه‌ی مها در آن رخ می‌دهد بحث پایش بیست و چهار ساعته‌ی سیستم‌های دزدگیر اماکن است هر دستگاهی که به سامانه‌ی مها متصل می‌شود در صورتی که هر اشکالی پیدا کند اعم از: خرابی سنسور‌ها، خرابی باطری، قطعی خط تلفن و یا هر مشکل دیگر در مرکز هشدار اعلام می‌شود و اپراتور به شما جهت بر طرف کردن عیب آن تماس می‌گیرد.

در تمامی بانکها و موسسات دولتی ،طلا و جواهر فروشی ،صرافی ها و موزه ها اتصال دستگاه اعلام سرقت به مرکز مها (مرکز هشدار الکترونیک ) جز واجبات بوده و بدون اتصال به مرکز صدور جواز و کسب استانداردها مقدور نخواهد بود.

در ذیل به چکیده مطالب بالا اشاره میشود:

دریافت خدمات با سرعت بالا و کیفیت مناسب با حمایت پلیس

مانیتورینگ شبانه روزی(۲۴ساعته) توسط اپراتورهای مرکز در تمامی روزهای سال = پایداری امنیت مشتریان

امکان غیرفعال سازی سیستم با رمز اضطرار = اعلام گروگان گیری به مرکز

فعال و غیرفعال نمودن سیستم با کد شخصی برای چندین کاربران

کسب اطلاع از صحت عملکرد و سلامت سیستم حفاظتی نصب شده به صورت آنلاین

محافظت از اموال ، دارایی ، سرمایه و جان اعضاءخانواده دربرابر سرقت،زورگیری و هرگونه تهدیدی برای مشتریان

ایجاد ارزش افزوده برای اماکن مسکونی، اماکن تجاری و هر محلی که متصل به این سامانه است.

در پایان به گزارشی در مورد مرکز مها و ضرورت اتصال به آن اشاره میکنیم :

برای خواندن کلیک بفرمایید : << مقاله >>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *